حجت الاسلام حاتمي مدير کل اوقاف يزد: با وجود پيگيري هاي انجام شده هنوز تکليف بدهي ادارات يزد به موقوفات نامعلوم است



مديرکل اوقاف و امور خيريه استان يزد گفت: عليرغم پيگيري مسوولين امر و مطرح شدن موضوع بدهي دولت به اوقاف در جلسه هيات دولت در سفر سوم رياست جمهوري به استان يزد هنوز تکليف بدهي ها به اوقاف نامعلوم است


به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه محمد مهدي حاتمي با اشاره به اينکه ادارات استان تا پايان سال گذشته، 76 ميليارد و 620 ميليون و 454 هزار و 940 ريال بدهي به اوقاف دارند، خواستار پرداخت اين بدهي معوقه از سوي ادارت شد.


وي با بيان اينکه اکنون 150 ملک موقوفه در تصرف شهرداري است، اظهار داشت: اين املاک از ساليان گذشته تا کنون در اختيار شهرداري قرار گرفته است و به تصرف اين سازمان درآمده است.


حاتمي تصريح کرد: براي بررسي دقيق ميزان بدهي و حسابرسي بهتر به امور اوقافي در خصوص شهرداري و اوقاف، يکي از اعضاي شوراي شهر عهده دار اين مسووليت شده است که اميدواريم به نتايج خوبي برسيم.


وي با اشاره به وظيفه شرعي خود در قبال حراست از موقوفات و اجراي قوانين اسلامي افزود: من بر حسب وظيفه مسئله شرعي را اعلام مي کنم و تلاش خود را در جهت محقق کردن آن خواهم نمود.


حاتمي اذعان داشت: اداره اوقاف امانتدار واقفين خيرانديش است که بايد درآمدها را جمع آوري و بنابر نيت واقفين هزينه کند.


مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد در پايان با معرفي بزرگترين واقفان استان اظهار داشت: ابوالقاسم رشتي و ناظم التجار تهراني از واقفان بزرگ استان بودند که فقط اراضي موقوفات ابوالقاسم رشتي در منطقه‌ ويژه اداري واقع در بلوار دانشجو و اميركبير به بيش از 3 ميليون متر مربع مي رسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا